Główne zasady raportowania firmie

raportowanie

Raportowanie w firmie jest podstawą funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Oczywiście, najważniejszym celem tworzenia raportów jest zwiększenie sprzedaży, jednak aby to osiągnąć trzeba zwrócić uwagę na najważniejsze elementy.

Czym jest raport?

Raport to sprawozdanie ze zrealizowanych przez pracownika zadań, które jest składane zwierzchnikowi lub instytucji. Powinien być spisany i sporządzony według ustalonych wcześniej zasad.

Najważniejsze jest zatem wdrożenie raportowania w firmie, które będzie obowiązywało wszystkich pracowników. Ustalony system do raportowania powinien mieć niezmienne cechy charakterystyczne:

– adresat

– obowiązek sporządzania raportów (obowiązkowy lub fakultatywny)

– częstotliwość sporządzania raportów (może być okresowa lub sporadyczna)

– przedmiot raportu ( np. wykaz zrealizowanych zadań lub finansowe podsumowanie)

Te elementy powinny zostać ustalone zaraz na początku współpracy.

Siedem sposobów raportowania

Siedem sposobów lepszego raportowania sprzedaży w firmach opracowała polska firma konsultingowa Astrafox, której celem jest pomoc w rozwiązywaniu problemów finansowych, z jakimi borykają się wszystkie firmy. Pomagają jej w tym najnowsze technologie. Zasady te wymagają przede wszystkim prostoty i przejrzystości. Tak wyglądają w dużym skrócie:

  1. Ograniczenie ilości raportów i ustalenie priorytetów
  2. Udostępnienie raportów na urządzeniach mobilnych takich jak tablety i telefony
  3. Możliwość tworzenia dowolnie dużych zestawy danych, które filtruje się według dowolnych obiektów i są one czytelne dla wszystkich zainteresowanych stron
  4. Uporządkowanie KPI (Kluczowych Wskaźników Efektywności) i odpowiednia analiza danych
  5. Przygotowanie własnych szablonów raportów
  6. Proponowanie własnych rozwiązań w przypadku niespełnienia wszystkich oczekiwań
  7. Uproszczenie raportów, żeby był jak najbardziej czytelny

Astrafox dzięki tego typu ułatwieniom opartym na dostępnych obecnie technologiach jest w stanie ułatwić raportowanie dla firm z każdej branży. Prostota i przejrzystość to najlepsza droga do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *